.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مایکل مان: سه روز مذاکرات دشوار داشتیم

 شمال نیوز: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد شنبه گفت: مذاکرات هفته گذشته را «دشوار» ارزیابی کرد و گفت طرفین تلاش می‌کنند تا متن توافقنامه را تنظیم کنند.

 «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد شنبه و بعد از پایان سه روز مذاکره با ایران، گفت‌وگوها را «دقیق و پیچیده» ارزیابی کرد و گفت طرفین برای تنظیم توافق نهایی در تلاشند.

سخنگوی «کاترین اشتون» در مورد روند مذاکراتی که از روز چهارشنبه در شهر وین آغاز شد، گفت: «سه روز کار دشوار داشتیم. همانطور که پیشتر هم گفته‌ایم، مذاکرات پیچیده و دقیق است. داریم تلاش می‌کنیم تا توافقنامه‌ای را تنظیم کنیم.»

نمایندگان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان، هفته گذشته دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را با هدف دستیابی به توافقی جامع آغاز کردند. هرچند که پیشتر اعلام شده بود طرفین تلاش می‌کنند در این دور بر سر مفاد پیش‌نویس به تفاهم برسند، اما بعد از پایان گفت‌وگوها هر دو طرف از روند کند پیشرفت مذاکرات خبر دادند.

جمعه شب مذاکرات در حالی به پایان رسید که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «کاترین اشتون» برای اولین بار نشست خبری مشترک برگزار نکردند.

آقای مان در مورد چرایی عدم برگزاری نشست خبری گفت: «قطعا هیچ چیز مورد توافق نیست، تا زمانی که همه چیز مورد توافق قرار گیرد. به همین دلیل هم هست که نمی‌خواهیم موارد را خرد کنیم و بعد از هر جلسه اعلام کنیم که در کجا قرار داریم.»

بر اساس توافق موقتی که سوم آذر سال گذشته بین ایران و ۱+۵ به دست آمد، طرفین تا ۲۹ تیر ماه فرصت یافتند تا با حل اختلافات، به توافقی جامع و بلندمدت دست یابند.

نمایندگان ایران بعد از پایان مذاکرات هفته گذشته، زیاده‌خواهی‌های طرف غربی را عامل عدم پیشرفت گفت‌وگوها دانسته و به آن‌ها توصیه کردند که با واقعیات روبرو شوند. در مقابل یک مقام غربی تهران را مقصر جلوه داده و می‌گوید ۱+۵ انتظار انعطاف بیشتری از تهران داشت. /250
منبع: فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.